2013. július 25., csütörtök

A kurva életbe!

Tudom, tudom: háttal nem illik mondatot kezdeni, hát még kurvával. De azt gondoltam, hogy ha Bertolucci kezdhette e nevezetes mondattal az Utolsó tangót, én is kezdhetek így, pláne, hogy  tán még okom is van rá.
Van?
Van.
Nyafka kurvaéletezővé tesz, hogy megint bedurrant a combhajlatom ott és úgy, ahogy tavaly a trombózis előtt volt, és annak a tavalyi élménynek az  ismétlésétől nagyon majrézom.
Éppen ezért – no, meg amúgy is kellett – kedden voltam a klinikán, ahol megint 250-es vérnyomást mértek, ami – ugye? - a halálközeli állapot, de hát én már túléltem néhány ilyen vérnyomást az évek során.
Az is kiderült, hogy a kitudjahanyadszorvágott műtéti helyen, épp a vérnyomás miatt, egy vérömleny keletkezett, az fáj oly marhára, hogy járni alig tudok.
Kivételesen a Sebész bácsi kiakadt, nagyon ledorongolt, hogy miért nem állíttatom be a nyomoronc vérnyomásomat, a huszonegyedik században már igazán nem kell ilyen vérnyomással döglődni.
Hiába mondtam, hogy egyrészt épp náluk állították be tavaly, én azóta is azokat a gyogyókat szedem, nagyon mérges volt. Komolyan. Ilyennek még nem láttam, pedig legalább nyócszor késelt már meg. (Na jó: legyen hét, a szívműtétet nem Ő készítette rajtam.)
Azt nem tudom, miért nem hiszik el ezek a dokik meg egyéb népek nekem, hogy én nem érzem a vérnyomást, semmi bajom, nem fáj a fejem, stb...stb.
Na, ekkora lecseszés után persze elpattantam a körzetihez ma, aki már nem mért 250-et, csak 247-et: fölemelte a napi 1X bogyókat (hármat) napi kettőre, plusz egy újat (2500 HuF-ért, szönyű) írt.
Azon kívül kaptam egy vérnyomásnaplót, mérnem kéne(?) a vérnyomást és beírni, napjában többször, azt meg nem tudom, hogyan tegyem, mert nekem vérnyomásmérőm nincs. (Volt Feleségem persze feláldozná a napi kedvenc mérését, kölcsönadná az övét, de nem nagyon akarom elvenni Tőle: aztán meg, tudom, hogy mérném én a vérnyomásomat!)
 Persze, ha ezen múlik, hogy kórházba nyomjanak a beállítás idejére, vagy szabadlábon tölthetem a vizsgálati időt, akkor lehet, mégis csak elfogadom kis időre.)
De a legnagyobb nyafim nem ez, á, nem!
Hanem, hogy amíg be nem áll, le nem megy az a nyomorult, tilos a cangázás, pedig annyira élvezem!
Elmondom.
Én jószerivel előbb tudtam kétkerekűn pározni, mint járni. Másfél éves koromban az én kerékpár- és általános műszerész Apukám csuda kis bringát készített nekem (a Közlekedési Múzeumban megtekinthető, meg képekkel tudom igazolni!)
Egész gyerek-, kamasz- és jelentékeny koromat biciklin töltöttem; tizen- mondjuk – nyolc éve azonban ellopták a bicimet, azóta nem volt pénzem másikra, tehát „többnyire csak gyalog jártam: gyalog bizon… legfeljebb, ha omnibuszon.”
Most, nem régen, szülinapomra kaptam Drága Fiamtól és Családjától egy cangát, végre újra élvezni kezdtem a létezést, erre megint nem lehet, chi sa, meddig?
Van-e hát jó okom Bertoluccit idézni?
„A kurva életbe!”
Van, vagy nincs?

6 megjegyzés:

  1. Én is azt mondom: „A kurva életbe!”
    Ne packázz a vérnyomással, valahonnan tegyél szert egy mérőre.
    Már csak azért is, hogy tudd használni még az új cangád.
    Én is cangás vagyok, de nem csak kedvtelésből, errefelé nem jön sem villamos, sem metró. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy lesz Icám: csak úgy megjegyzem, e packa már legalább nyolc éves...

      Törlés
  2. Hát azért itt mégis csak meg kell szólalnom! Cangás vagyok a javából. Lehet, hogy az enyém is muzeális darab lesz, mert betöltötte a kis camping a 22. életévét.Munkába járó eszközként. :) Na de félre a tréfával, mert itt igen csak komoly dolgokról esett szó! Kell a mérő, és kell a fokhagyma is. De fontos lenne a jókedv is. Sok mosoly, nevetés segíthet abban, hogy lejjebb menjen az a fránya vérnyomás. Semmi politika, meg hírek. Zene, és vígjáték. Fokhagymával, meg az előírt gyógyszerek. Pihenés, könyvek Aztán canga. Reggel és este. Vízpart és nyugalom. Azt hiszem, így próbálkoznék, és kefirrel enném a kefirt. Mert nekem az a fő gyógyszerem szinte mindenre. Gyerekkorom óta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az aggódást, kefír a kedvencem, fokhagymát zabálom, vízpartot behezen lelek itt a hetedik kerületben... :-)

      Törlés
  3. A 250-es vérnyomással ne játssz, hogy cangázhass!
    (canga = cagla)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem játszom, leggyakrabban semmivel sem, evvel meg végképp nem... Így alakult! Köszi az aggódást!

      Törlés