2013. március 8., péntek

Nőnapi köszöntésféle



Ha néha-néha mégis úgy látom,
hogy e sötétségbe húzódó világon
átdereng az Édenkertnek késő sugára,
soha nem nézek férfiak ádáz arcára,
csakis nőkre, asszonyokra, lányokra.
Istennel kettesben nézegetem őket.
Magamfajta élettántorgó! lehet-
e másféle fogódzóm nekem,
mint a szellem és a szerelem?
Egyik Istennél: s mert a nők
természeti lények, a szerelmet
életutamon csak náluk leltem.

…és remélem, mindhalálig lelem…

***   ***   ***
Fent Flora, a virágzás és a tavasz Istennője látható római kori falfestményen.
Hölgyeim! a mai kérdés így szól: mit csinál a képen Flora?

6 megjegyzés:

  1. Köszönet a szép gondolatokért.

    Flora valószínűleg virágokat bontogat. Bár úgy tűnik virágot szed, hisz a kezében is van, ám én ennek az ellenkezőjére tippelek...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyesen tippelsz: nem virágot SZED, hanem virágokat TESZ...
      Köszönöm, hogy itt jártál, látom, a vers nem nagyon tetszett... Ez van...

      Törlés
  2. Nagyon szépen köszönöm, Gyuri, megtiszteltél, hogy meginvitáltál szép versedhez.
    [Csodálatos a kép is, Stabiaeből, Flóra falfestmény... Ovidius verseinek könyvborítóján is gyönyörködöm benne...
    (Szerintem férje is ott van a képen, s szerelmesen öleli, ruháját meg-meg libbentve, válláról finoman lecsúsztatva...)]

    VálaszTörlés
  3. "Magamfajta élettántorgó! lehet-
    e másféle fogódzóm nekem,
    mint a szellem és a szerelem?"

    Költői kérdésben a válasz is.
    Köszönet a versért, a "köszöntésféléért".
    Kérdésedre Jana és Éva már válaszoltak.
    (Egyszer valamikor már megtudtam Tőled, Flóra virágokat rak-tesz)

    VálaszTörlés
  4. Már hogyne tetszett volna a vers- Gyuri! A "Köszöntésfélét" szép gondolatoknak neveztem. De most, hogy kiengeszteljelek, kiemelem a számomra legkedvesebb sort:
    "
    ...csakis nőkre, asszonyokra, lányokra.
    Istennel kettesben nézegetem őket."
    Barátsággal: Jana

    VálaszTörlés