2012. november 16., péntek

Nem szeretném, ha szeretnének

Be jó is lenne tartozni valahová!

Mív-műves Költők társaságához,
csoporthoz, műfajhoz, falkához.
Egyengetni tetszik alá versem:
jó lenne jó klubtagnak lennem,
velük gondolkodnom, cselekednem.
De sem utódja, sem boldog őse,
nem vagyok senkinek!
Pitvarudvaronca senki udvar-pitvarának
nem voltam, és nem is leszek!

Pedig jó volna lenni valakié!
Szeretném én is, hogyha szeretnének!
De kényükre nem tudok lenni,
működéstelen működővé válni,
csak, hogy látva bevegyenek!
(Hozzám még nem lettek hűtlen a szavak.)

Ősz már vagyok, azzá lehettem,
ám szőke nem leszek sosem!
(Őszenten meg kinek kellek?)

És lettem - mint túláradt patak -,
oly tétova, céltalan,  parttalan.
(Pedig én leszálltam a kínoknak
 eleven, süket és forró sötétjébe -
hová mások leszállni nem mertek sosem,
de hordoznak régi, sok hiú szavakat:
és lelkesedésük vele!)

Jó lenne tartozni valahová?
Mív-műves Költők társaságához,
csoporthoz, nemzethez, falkához,
mint tévelygő ár az úszogató
sövényhez, jelzőkarókhoz, gátakhoz?
Bújkálva, mint Jónás a Halban?

A francba minden bújkálkodással!

Adja meg a Gazda, hogy ne kelljen
csatlakoznom!
Ősz-barna lettem: de nem szőke!

4 megjegyzés:

  1. Értem én ezt, nagyon is.
    (Szerettem a Kaptár közösségéhez tartozni egykor.)
    Ma is hálás vagyok a baráti - segítő - biztató szavakért, amiket kaptam Tőled.

    VálaszTörlés
  2. Ezt a versedet már az oviba indulásom előtt olvastam., Most visszatérek, hisz komoly nyomot hagyott bennem. Mondhatnám úgy is fájnak a szavak. Bár mostanság kicsit elcsendesedett firász' lettem, de olvasóként, ha tehetem, aktív vagyok. Rohanó, elgépiesedett világunkban jó visszatérni egy egy kedves emlékhez, időnként megkeresni azokat, - még ha csak virtuálisan is,- akiket tisztelünk, szeretünk. Az egykori Kaptár nyugalma, békés csendje, ma is az egyik legkedvesebb emlék a számomra, mert mindig ott kapott elsőként nyilvánosságot egy egy versem, vagy prózám. Ezekre a pillanatokra, a kedves levélváltásokra, támogató, biztató szavaidra mindig hálás szívvel gondolok. Barátsággal: Jana

    VálaszTörlés
  3. Csatlakozom az előttem szólókhoz...
    minden szavuk tükrözi az én érzéseimet, gondolataimat...
    Versed olvasása mélyen megérintett, elgondolkodtatott és emlékek sorát indította el bennem...
    Hálatelt szívvel gondolok a Kaptár kedves Közösségére, ara a sok segítő, biztató szóra amit Tőled kaptam...szavakkal ezt nem is tudom leírni milyen sokat jelentett nekem.
    Örök szeretettel, köszönettel és barátsággal: Joli



    VálaszTörlés