2012. március 21., szerda

Március huszonegyedike van

1999-ben az UNESCO ezt a szép napot a Költészet Világnapjának nyilvánította.

És azt sem szabad elfelejteni, hogy 1685-ben március 21-én született Johann Sebastian Bach.
Annyira szeretem, hogy e két ünnep egybeesik.
 (Amúgy semmi különös produkcijóóóóó; csak két Verset fordítottam olaszból e napra)
Tessék:

Giuseppe Ungaretti: Itália
Költő vagyok
- egyhangú ováció -:
szövevénye sok álomnak

Vagyok a gyümölcs
oltványok számlálatlan ellentéte,
melyet üvegház érlelt

De a te néped is az a föld
hordja hátán Itália,
mely engemet
hord

és egyenruhádban
honvéded is vagyok
- ernyedek benne -
mintha apám készítette
bölcsőm lenne

***   ****     *****
Giosué Carducci: Búcsú
Háromszínű virág,
tengernek árjába alkonyulnak a csillagok,
s kialszanak szívemben a dalok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése