2013. május 17., péntek

Miért maradok?

Biztosan nem miattatok,
szörnyszájú, nagyhangú politikusok,
pártoskodók, pártatlanok,
országrontók, hamis-trón bitorlók,
sem miattatok,
politikai kurzust megnyergelő
szerencsétlen szerencselovagok,
és nem miattatok,
kérészsikerű, költőnek látszók.
Akkor miért maradok?
Talán, mert szívcseréhez már
túl vén vagyok,
vagy talán a városligeti tó
itt fog, esetleg, mert
könyvespolcomhoz ragaszkodom.
Talán marasztal a nyelv is - bár
elég jól tudok olaszul -,
mert unokákat szeretni,
nékik mesét, dalt mondani
csak magyarul tudok.
Tán kamaszkorom emlékeit
őrzöm itt,
szülővárosom múltba tűnt
illatát; akácot, orgonát, jázmint,
de meglehet az is, hogy itt tartanak
a piszkos, büdös pályaudvarok,
holtvágányálmú, súlyos vonatok,
melyeken Balatonra utaztam én.
Vagy - ezen felül is -
lehet bármi szép-csúf marasztaló.
Tudom is én? Talán a
Teleki tér,
a sarki kocsma,
kocsmaajtó előtt
a cigánygitáros,
kinek már nincs hangja,
de módfelett ért a gitárhoz.

Közben minden testrészem meg a
lelkem érzi: menni kellene,
mégis: maradok.
Nem tudom, miért,
de maradok.

5 megjegyzés:

  1. Tévedés, kedves Gyuri, hogy a versed nem olvastam, ha....mert nem kommenteltem. Tán mert magam is érintett (említett) vagyok benne.
    De, hogy ki-miért érzi a "menni kellene" késztetést, nagyon összetett. S jó, hogy mégis marad (sz).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elképzelni nem tudom, mi módon vagy "érintett" ebben Ica? Viszont bocsánat a pimasz megjegyzésemért, és most inkább megköszönöm, hogy olvastad ezt is...

      Törlés
  2. Ez jó lett! És épp vonatokkal álmodtam, hiányoznak néha... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsim!
      A helyes bejegyzés a következő:
      a. Ez IS jó lett.
      b. Jó!

      Törlés